Rijschool De Mug

Een nieuwe branding + website voor Rijschool De Mug

Rijschool-De-Mug-Case-Eye4media
Branding
Webdesign
Copywriting

Rijschool De Mug is het vertrouwde gezicht in Haarlem. Tientallen auto's, motoren en scooters rijden dagelijks door de stad. Steeds weer een mooie reclame voor de gedegen opleiding en leuke rijlessen van Rijschool De Mug.

Het verhaal achter de keuze van de naam De Mug

Je niche vinden in een nieuwe markt is een bekende uitdaging voor starters. De pandemie gaf noodgedwongen tijd om hier opnieuw over na te denken. Samen met Rijschool De Mug keerden we daarom terug naar de tekentafel. Waarom de naam De Mug? Passen de kernwaarden bij de naam en waarom de verbinding van de naamkeuze stelden we Mark als vraag.

"Vandaag, 20 augustus, is het Wereldmuggendag en als je uit Haarlem komt, ken je het: ons volkje wordt ook wel 'Muggen' genoemd. Hoewel dat nare beesten zijn, dragen we die naam met trots. De bijnaam 'Mug' verwijst naar 'muggenzifters' en 'pieten', maar er zijn meer feiten over de herkomst van onze bijnaam. Die deel ik graag met je Basma!

"De bijnaam 'Mok' werd al in de vijftiende eeuw gebruikt voor een Haarlemmer. Men vermoedt dat dit te maken heeft met het simpele feit dat er in die tijd veel muggen waren in onze stad, een uitstekende broedplaats voor muggen.
Mark Stapel - Eigenaar Rijschool De Mug

Onze uitdaging

We hielden een uitgebreide brainstormsessie en ontwierpen een mug op een motor door de historische verhalen van de stad Haarlem en De Mug. Samen zorgden we ervoor dat de communicatie van De Mug aansloot bij de nieuwe identiteit van het bedrijf. Het stoere en bijzonder informatieve karakter van De Mug was een belangrijk onderdeel van het ontwerpproces. De merkpersoonlijkheid moest vertaald worden in het juiste kleurenschema voor het gehele ontwerp. De levendige kleuren van wereldse insecten en de organische elementen van het concept gaven richting aan de juiste ontwerpkeuze.

Webdesign met lage drempels

Het benadrukken van vertrouwen was het belangrijkste doel bij het ontwerpen van de website. Mensen zijn immers geneigd een gevoel van wantrouwen te hebben als het gaat om het halen van een rijbewijs. Dit moest vermeden worden. Daarnaast werd er uitdrukkelijk voor gezorgd dat contact opnemen met De Mug, geen drempel was voor nieuwe websitebezoekers. De stijlelementen van De Mug komen in de hele website terug om precies te weten wat de interesses van potentiële klanten zijn. We ontwikkelden persona's, waarmee we inhoudelijk gemiddelde websitebezoekers op elkaar kunnen afstemmen om fouten in de gehele ontwikkeling van de website van De Mug te voorkomen.

Heeft uw bedrijf een nieuwe smaak nodig?

Haal het maximale uit uw bedrijf. Wacht niet langer stuur een bericht of bel ons. Ons team helpt u graag.

Heeft uw bedrijf een nieuwe smaak nodig?

Haal het maximale uit uw bedrijf. Wacht niet langer en stuur ons een bericht of bel ons. Ons team helpt u graag verder.

Waarom Eye4Media?